ארבע דרכים להתמודד עם טראומות שעברו תלמידים – פרק 83
ד"ר אבי גרפינקל מדבר על הדרכים להתמודדות עם טראומות שעברו תלמידים.
לעמוד הפרקקשיים של סטודנטים להוראה בהסתגלות לסביבה אקדמית – פרק 82
ד"ר ברק בר-זוהר בפרק העוסק בקשיי ההסתגלות של סטודנטים לתואר ראשון בחינוך.
לעמוד הפרקפיתוח מקצועי של מרצים להוראה – פרק 81
ד"ר ברק בר-זוהר מסביר כיצד ניתן להפוך סדנאות פיתוח מקצועי ליעילות, מספקות ומוצלחות.
לעמוד הפרקפייק ניוז – פרק 80
מדוע מידע כוזב מתפשט מהר כל כך? מה הן הסכנות הגלומות בפייק ניוז? ד"ר אבי גרפינקל על פייק ניוז.
לעמוד הפרקחוסן במערכת ההשכלה הגבוהה בעתות משבר – פרק 79
הפרק שלפנינו, בהגשת ד"ר ברק בר-זוהר, עוסק בחשיבות של הטמעת חוסן במערכת ההשכלה הגבוהה.
לעמוד הפרק"נתיב הבריחה" בספרות פופולרית: אסקפיזם כמטרה לגיטימית ומהנה
המפגש הציע דרך להתבוננות בתוקפנות כשער לעולמם הפנימי של ילדים וילדות, מתבגרים ומתבגרות. לצורך זה איעזר במודל הדיאלקטי כמפתח לעולמות חבויים.
לעמוד הפרקתו חינוך מארח את פרופ' מירי שינפלד בשיחה על הקשר המפתיע בין למידה מקוונת לרב-תרבותיות – פרק 78
פרופ' מירי שינפלד מסבירה כיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לקידום הבנה הדדית בין קבוצות האוכלוסייה השונות בחברה – פרק 78
לעמוד הפרקשימוש אפקטיבי בשירים הוראת אנגלית – פרק 77
ד"ר ברק בר-זוהר על שימוש אפקטיבי בשירים הוראת אנגלית. כיצד ניתן להשתמש בשירים להוראת אנגלית בכיתות א'-ג'.
לעמוד הפרקמפגש מומחים מהספרים – רגש, מוטיבציה והמוח: מה מניע אותנו גם בתקופות של לחץ וחרדה?
המפגש הציע דרך להתבוננות בתוקפנות כשער לעולמם הפנימי של ילדים וילדות, מתבגרים ומתבגרות. לצורך זה איעזר במודל הדיאלקטי כמפתח לעולמות חבויים.
לעמוד הפרקתו חינוך מארח את ד"ר ריבי פריי-לנדאו בשיחה על ליווי תלמידים שחוו אובדן – פרק 76
ד"ר ברק בר-זוהר בשיחה וד"ר ריבי פריי-לנדאו בשיחה על ליווי תלמידים שחוו אובדן – פרק 76
לעמוד הפרקמפגש מומחים מהספרים – עם כל צבעי הנפש בנושא התנהגות תוקפנית במצבי איום אובדן ומשבר
המפגש הציע דרך להתבוננות בתוקפנות כשער לעולמם הפנימי של ילדים וילדות, מתבגרים ומתבגרות. לצורך זה איעזר במודל הדיאלקטי כמפתח לעולמות חבויים.
לעמוד הפרקמפגש מומחים מהספרים – הורות מכל הכיוונים, אתגרים ומצבים לא שיגרתיים
ההרצאה התמקדה בהצגת הספר הורות מכל הכיוונים. הקונספט המיוחד של הספר בוחן את תופעת ההורות מזוויות רבות, ומתחומי דעת (דיסציפלינות) מגוונים.
לעמוד הפרקספרות ילדים: היסטוריה, מבט ביקורתי והקשר ישראלי – פרק 75
ד"ר ברק בר-זוהר צולל אל מעמקי הנפש וההיסטוריה של ספרות הילדים ומשיב לשאלות הבאות: כיצד נוצרה ספרות הילדים? היכן התחילה? מהם המאפיינים שלה? ועוד…
לעמוד הפרקעל הגירה, מלחמה ואי-שוויון בחינוך – פרק 74
ד"ר אבי גרפינקל בשיחה עם ד"ר סבטלנה צ'אצ'אשווילי בולוטין על הגירה, מלחמה ואי-שוויון בחינוך – פרק 74
לעמוד הפרקד"ר ברק בר-זוהר על למידה חברתית רגשית בעתות משבר – פרק 73
ד"ר ברק בר-זוהר, על למידה חברתית-רגשית בעתות משבר – פרק 73
לעמוד הפרקחקר שיעור: תהליך קהילתי ליצירת שיעור מנצח
שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.
לעמוד הפרקפרק חמישי: על שיח חברתי ופוליטי בקהילה בזמן מלחמה, על חוסן ועל חיים משותפים
ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם ענת יונה-עמדי, מנהלת תחום פיתוח מקצועי והכשרת מורים במרכז "אקורד" על קהילות חיים משותפים, על דרכי התמודדות עם שיח…
לעמוד הפרקשיחה עם ד”ר רוני גז-לנגרמן על חוסן בעתות משבר – פרק 72
ד"ר ברק בר-זוהר משוחח עם ד"ר רוני גז-לנגרמן מהמכללה האקדמית לחינוך קיי, על חוסן בעתות משבר.
לעמוד הפרקטיפוח בריאות נפשית בקרב מורי ומורות החינוך המיוחד – פרק 71
טיפוח בריאות נפשית בקרב מורי ומורות החינוך המיוחד.
לעמוד הפרקכיצד נבחר סוגיה פורייה? מו"פ השקפה
שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.
לעמוד הפרקמה בין דוגמה אישית ואישיות לדוגמה?, טלי חגשורי
שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.
לעמוד הפרקחשיבה ביקורתית, ד"ר אבי גרפינקל
שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.
לעמוד הפרקמרחבי למידה חדשניים, ד"ר אבי גרפינקל
שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.
לעמוד הפרקלהיות מורה בעידן של בינה מלאכותית, ד"ר ליאת אייל
שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.
לעמוד הפרקשיחה עם טלי חגשורי בנושא סדנאות סימולציה בהכשרת מורים – פרק 69
שיחה עם טלי חגשורי בנושא סימולציות בהכשרת מורים
לעמוד הפרקשיחה עם ד”ר מור דשן בנושא: ללמוד עם טיקטוק – פרק 68
בפרק זה של תו חינוך, ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם ד"ר מור דשן בנושא: ללמוד עם טיקטוק.
לעמוד הפרקשיחה עם פרופ' אלן גולדרינג בנושא מחסור במורים: אתגרים והזדמנויות – פרק 67
בפרק זה של תו חינוך, ד"ר דפנה גרנית-דגני פרופ' אלן גולדרינג בנושא מחסור במורים: אתגרים והזדמנויות.
לעמוד הפרקשיחה עם פרופ’ אורנה שץ אופנהיימר בנושא: הוראה חוצת תרבות – פרק 66
בפרק זה של תו חינוך, ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם פרופ' אורנה שץ אופנהיימר, על הנושא: הוראה חוצת גבולות.
לעמוד הפרקשיחה עם פרופ' מילה שוורץ פורום לשיחה בנושא חינוך לרב לשוניות בכיתה רב תרבותית – פרק 65
בפרק זה של תו חינוך, ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם פרופ' מילה שוורץ,על הנושא: חינוך לרב לשוניות בכיתה הטרוגנית.
לעמוד הפרקשיחה עם ד”ר נטע ארנון שושני בנושא רגולציה לחינוך מיני – פרק 64
מדוע צריך לשלב חינוך למיניות מיטבית בתוך מוסדות להכשרת מורים? שיחה עם ד”ר נטע ארנון שושני בנושא רגולציה לחינוך מיני.
לעמוד הפרקשיחה עם ערן ציובן בנושא טכנולוגיה ככלי לשינוי חינוכי – פרק 63
בפרק זה של תו חינוך, ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם ערן ציובן, ערן ציובן, ראש ערוץ המו"פ לטכנולוגיה ולחדשנות בחינוך במכון מופ"ת בנושא: טכנולוגיה…
לעמוד הפרקשיחה עם מועין פחראלדין ודר’ אור מרגלית, בנושא פורום חיים משותפים – פרק 62
מועין פחראלדין ודר' אור מרגלית מובילי פורום חיים משותפים, על פעולות אפקטיביות, זירות השפעה ותהליכי למידת עמיתים בינמכללתיים לקידום רב תרבותיות ודו קיום.
לעמוד הפרקפרק רביעי: על למידה מהפרקטיקה בקהילות מורים ובכלל
ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם ד"ר מיקי הוניג, מורה להיסטוריה וחברת צוות במכללת דוד ילין בירושלים ומורה בתיכון הניסויי ארגנטינה ובתיכון הישראלי למדעים ואומנויות…
לעמוד הפרקשיחה עם פרופ' יעל פויס בנושא דיאלוג משמעותי בהוראת ספרות – פרק 61
ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם פרופ' יעל פויס, בנושא: דיאלוג משמעותי בהוראת ספרות.
לעמוד הפרקשיחה עם ד”ר דפנה גן בנושא אקו-הומניזם – פרק 60
ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם ד"ר דפנה גן, כיצד ניתן לשלב בין סביבה (אקו) ורוח האדם (הומניזם)?
לעמוד הפרקPassion and Professionalism in Teacher Education, With Dr. Ainat Guberman and Prof. Helma Oolbekkink–Marchand –Cpt. 59
Passion and Professionalism in Teacher Edu. Series of podcasts which accompanies the 8th conference on teacher edu. Dr. Ainat Guberman & Prof. Helma Oolbekkink–Marchand
לעמוד הפרקתופעת העבודות האקדמית הקנויות וההתמודדות עימה – פרק 56
ד"ר ברק בר-זוהר, על תופעת העבודות האקדמית הקנויות וההתמודדות עימה.
לעמוד הפרקשיחה עם ד”ר שירלי הרשקו על הפרעות קשב – פרק 55
ד"ר אבי גרפינקל בשיחה עם ד"ר שירלי הרשקו, מומחית להפרעות קשב, על הפרעות קשב. מהי הפרעת קשב? תסמינים, אבחון וטיפול.
לעמוד הפרקהעידן המקוון: שיעורים וירטואליים חווייתיים ומלהיבים – פרק 54
ד"ר ברק בר-זוהר, על העידן המקוון : שיעורי וירטואליים חווייתיים ומלהיבים.
לעמוד הפרקשיחה עם ד”ר רותם שפירא על קריאת ספרים בגיל הרך- פרק 53
ד"ר רותם שפירא, מהמרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט ואוניברסיטת תל אביב בשיחה עם ד"ר ברק בר-זוהר, ממרכז הידע האקדמי במכון מופ"ת, על קריאת ספרים בגיל הרך.
לעמוד הפרקתרומת סיפורי היסטוריה של מדע לתלמידים – פרק 52
ד"ר ברק בר-זוהר, על תרומת סיפורי הסטוריה של מדע לתלמידים. תיווך חומרים מדעיים בעזרת סיפורים מקל על התלמידים להבין שהמדע הוא תחום מסקרן ומאתגר…
לעמוד הפרקתפקידן המורכב של אימהות בתוכניות הכשרה להוראה – פרק 51
ד"ר ברק בר-זוהר, על תפקידן המורכב של אמהות בתוכניות הכשרה להוראה. לפי מחקרים, נשים מסיימות תארים ראשונים בשיעור נמוך בהשוואה לגברים. מדוע?
לעמוד הפרקניהול משברים בבתי הספר – פרק 50
ד"ר ברק בר-זוהר, על ניהול משברים בבית הספר. הסכת זה מצביע על שש אסטרטגיות מיטביות בעזרתן ניתן לצלוח אתגרים ומשברים בית ספריים בצורה מיטבית.
לעמוד הפרקפרק שלישי: על הסדרה וקהילות צללים
ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם שבי גוברין, ראש הרשות להוראה חדשנית ומיטבית במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט ודוקטורנטית במחלקה לחינוך באוניברסיטת בר-אילן שחוקרת תהליכי הסדרה בקהילות…
לעמוד הפרקכיצד לדבר בכיתה על קונפליקט באופן אובייקטיבי – פרק 49
ד"ר אבי גרפינקל, בנושא: כיצד לדבר בכיתה על קונפליקט באופן אובייקטיבי?
לעמוד הפרקארגוני הורים ומורים – פרק 48
ד"ר ברק בר-זוהר בחן את תופעת ארגוני ההורים-מורים (Parent-Teacher Association), ובקיצור PTA, ומצא כי היא רווחת בארצות הברית, אך כמעט ואינה נוכחת במדינת ישראל.
לעמוד הפרקשיחה עם ד”ר ליאת אייל על בינה מלאכותית בחינוך – פרק 47
ד"ר אבי גרפינקל בשיחה עם ד"ר ליאת אייל על בינה מלאכותית בחינוך.
לעמוד הפרקשיחה עם ענת צדקוני – פרק 46
ד"ר איתן בלום בשיחה עם ענת צדקוני, על מגמות תיאטרון בתיכונים בארץ, על השינויים במגמות תיאטרון בתיכונים במהלך השנים, על תיאטרון אלטרנטיבי, על תכנית…
לעמוד הפרקהבעייתיות של מתן ציונים במערכת ההשכלה הגבוהה – פרק 45
ד"ר אבי גרפינקל, על הבעייתיות של מתן ציונים במערכת ההשכלה הגבוהה.פרק "תו חינוך" שלפנינו מבוסס על המאמר של חוקר החינוך Stuart Tannock.
לעמוד הפרקשיחה על חשיבה טכנולוגית בגיל הרך, עם ד"ר אסי קופרמן – פרק 44
ד"ר ברק בר-זוהר בשיחה עם ד"ר אסי קופרמן, על חשיבה טכנולוגית, שימוש ברובוטים ולמידה שיתופית בגן הילדים.
לעמוד הפרקמדוע מורים עוזבים את המקצוע? – פרק 43
ד"ר אבי גרפינקל משיב על השאלה: מדוע מורים עוזבים את המקצוע?
לעמוד הפרקד"ר ברק בר-זהר על מדידה, הערכה ופיתוח מקצועי דיגיטלי לפי תשתית הנציבות האירופית
ד"ר ברק בר-זהר מציג את סקירת המידע שערך בנושא: מדידה, הערכה ופיתוח מקצועי דיגיטלי של מיומנויות דיגיטליות בחינוך לפי תשתית הנציבות האירופית DigCompEdu.
לעמוד הפרקעתידם של הטיולים השנתיים – פרק 42
ד"ר ברק בר-זוהר, ממרכז הידע האקדמי ופורטל מס"ע במכון מופ"ת,על עתידם של הטיולים השנתיים
לעמוד הפרקשיחה עם שלמה דושי – פרק 41
ד"ר ברק בר-זוהר, ממרכז הידע האקדמי ופורטל מס"ע במכון מופ"ת, בשיחה עם מנכ"ל שיתופים מר שלמה דושי, על מודל קולקטיב אימפקט והרחבת מעגל המצוינות…
לעמוד הפרקשיחה עם פזית גלר ויובל דור על חינוך מואר – פרק 40
ד"ר איתן בלום בשיחה עם פזית גלר ויובל דור על חינוך מואר: הוראה מקרבת ותומכת רגשית.
לעמוד הפרקשיחה עם יזהר שכטר על חינוך ומוזיקה – פרק 39
ד"ר איתן בלום, בשיחה עם יזהר שכטר על חינוך ומוזיקה.
לעמוד הפרקפרק 11: חוקרים וחושבים חינוך בלתי פורמלי
שיחה עם ד"ר חגית קליבנסקי, ד"ר אדם הישראלי וד"ר אופיר שפר, חוקרי חינוך בלתי פורמלי, על התחום. כשאנחנו מדברים על חינוך מסוג כזה –…
לעמוד הפרקפרק שני: על האופן בו משתלבות קהילות מקצועיות לומדות במארג הרחב של התפתחות מקצועית של מורים?
ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם מפמ"רית ביולוגיה, הד"ר אירית שדה, ועם מפמ"רית קולנוע ותקשורת, הד"ר איבנה רטנר על האופן בו יותר ויותר תהליכי פיתוח…
לעמוד הפרקפרק ראשון: על קהילות מקצועיות לומדות. מה זה בכלל? וכיצד מסייעות הקהילות לחבריהן להתפתח וללמוד יחד?
ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם מנהלת מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת, ד"ר טלי ברגלס-שפירא, על השינויים שחלו בשנים האחרונות בעולם הלמידה המקצועית של…
לעמוד הפרקאיומי מתקפות סייבר על בתי ספר – פרק 38
באופן מדאיג, מתקפות סייבר על משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מחוזות לימוד ובתי ספר גוברות בשנים האחרונות. בפרק תו חינוך שלפנינו, נשמע כיצד יכולים מפקחים…
לעמוד הפרקשיחה עם עינת נתן – פרק 37
ראיון עם מדריכת ההורים עינת נתן, על תפקיד ההורים בעידן הדיגיטלי ועל חוויותיה כאם לחמישה ילדים.
לעמוד הפרקהדרכים הלא נכונות לעורר עניין בקרב תלמידים – פרק 36
מורים, כותבי ספרי לימוד ומפתחי קורסים מחפשים דרכים לעורר עניין בקרב לומדים בתקווה שהדבר יסייע למעורבות מתמשכת ולהעמקת הלמידה. כדי לעשות זאת הם עשויים…
לעמוד הפרקשילוב מורות פלסטיניות-ישראליות בבתי ספר יהודיים – פרק 35
על רקע המחסור החמור במורים, גובר שילובן של מורות פלסטיניות-ישראליות בבתי ספר יהודיים. לפי, ד"ר וורוד ג'יוסי, למרות שרוב המורות מתחילות ללמד בבתי ספר יהודיים…
לעמוד הפרקחינוך רגשי – פרק 34
אלן דה בוטון, סופר והוגה בריטי יהודי, טען בהרצאתו כי כל אחד חייב לקבל "חינוך רגשי", והציג את העקרונות המרכזיים של אותו חינוך. ד"…
לעמוד הפרקפרטיות בבתי ספר – פרק 33
כמה אחוזים מאוכלוסיית בית הספר מבצעים מעשי בריונות? מהם המאפיינים של בריונים ובריוניות? מהם הסיכונים של הקורבנות? כל התשובות בפרק "תו חינוך" שלפניכם.
לעמוד הפרקיוזמה לקידום לימודי שלום בתואר ראשון בחינוך – פרק 32
כמה אחוזים מאוכלוסיית בית הספר מבצעים מעשי בריונות? מהם המאפיינים של בריונים ובריוניות? מהם הסיכונים של הקורבנות? כל התשובות בפרק "תו חינוך" שלפניכם.
לעמוד הפרקפרק 10: אייל רם על קידום חקר פרקטיקה במערכת החינוך
בפרק זה מירב ברקת, מנהלת מו"פ השקפה – מורים מובילים, ואני, נשמע על הדרך שבה אייל רם, סמנכ"ל ומנהל מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך,…
לעמוד הפרקבריונות בבתי הספר – פרק 31
כמה אחוזים מאוכלוסיית בית הספר מבצעים מעשי בריונות? מהם המאפיינים של בריונים ובריוניות? מהם הסיכונים של הקורבנות? כל התשובות בפרק "תו חינוך" שלפניכם.
לעמוד הפרקגדי ביאליק
אז מהי אחריותו של מנהל.ת המוסד החינוכי על פיתוח מקצועי של צוותו? ומי מסייע למנהל.ת בביצוע מיטבי של תפקיד זה?
לעמוד הפרקחדשנות בחינוך, שיחה עם פרופ' מירי ימיני – פרק 29
שיחה מרתקת ומעשירה על חדשנות בחינוך. פרופ' חברה ביה"ס לחינוך באוניברסיטת ת"א, המתמחה בחינוך ליזמות, בחדשנות במערכת החינוך, בבתי ספר חדשניים ובהיבטים גלובליים בחינוך.
לעמוד הפרקתוכנית חדשה להוראת מוזיקה בבית-הספר – פרק 28
מתוך שאיפה לשלב מגמות אמנותיות בתוכנית הלימודים, התזמורת הסימפונית של פיניקס יצרה תוכנית מוזיקלית-לימודית עבור ילדי הגנים, תלמידי א'-י"ב וצוותי ההוראה באריזונה, ארה"ב.
לעמוד הפרקשיחה עם פרופ' חיים שקד בנושא חוסן – פרק 27
ד"ר איתן בלום משוחח עם פרופ' חיים שקד, נשיא המכללה האקדמית לחינוך חמדת, על חוסן.
לעמוד הפרקתמיכה בבריאותם הנפשית של המורים במהלך משבר הקורונה – פרק 26
במהלך משבר הקורונה, מידות הלחץ, המתח, החרדה והפניקה של המורים נוסקים, בזמן שהמורל והמוטיבציה צונחים. מדובר בשילוב מסוכן שעלול להוביל לשחיקה, לעזיבה ולנשירה. לכן,…
לעמוד הפרקהוראת כתיבה יצירתית – פרק 25
מבקר הספרות והעורך הספרותי הנודע מלקולם קאולי (Malcolm Cowley) יצר תיאוריה של תהליך הכתיבה הספרותי על סמך דברים שאמרו רבים מגדולי הסופרים במאה העשרים…
לעמוד הפרקטכנולוגיות מידע ותקשורת בהכשרה להוראה: מחנות לימוד ושיתוף עמיתים – פרק 24
האם יש הבדל משמעותי בין תלמידים שזכו במלגת לימוד לבתי ספר פרטיים, לבין אלה שלא זכו בה, בשיעורי ההרשמה למכללות? על כך בפרק של…
לעמוד הפרקשיטת השוברים במערכת החינוך – פרק 23
האם יש הבדל משמעותי בין תלמידים שזכו במלגת לימוד לבתי ספר פרטיים, לבין אלה שלא זכו בה, בשיעורי ההרשמה למכללות? על כך בפרק של…
לעמוד הפרקפרק 9: איך נהפוך את בית ספר לארגון משתפר
האתגרים הגדולים בפני בתי-ספר כשהם מבקשים להפוך למוסדות מתאימים למאה ה-21, ובעיקר להפוך למוסדות שמשתפרים באופן מתמיד, באמצעות שיח ושיתוף בין כל נשות ואנשי…
לעמוד הפרקאתגרים של מורות, גננות ומטפלות בקידום אורח חיים בריא בגילאי 8-4 – פרק 22
אורח חיים בריא מתחיל בגיל צעיר. אולם, למרבה הצער, יותר מ-80% מילדי ארה"ב אינם אוכלים את כמות הירקות והפירות המומלצת על ידי משרד הבריאות,…
לעמוד הפרקעבודה קבוצתית: מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות – פרק 21
ד"ר ברק בר-זוהר משוחח על עבודה קבוצתית, מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות. פרק הפודקסט תו חינוך, עוסק במחקר רייצ'ל לוטן ואליזבת' כהן- Rachel Lotan, Elizabeth…
לעמוד הפרקעקרונות ורעיונות גדולים בחינוך מדעי – פרק 20
הפרק שלפנינו, עוסק בדו"ח מיוחד שחיברו 10 מדענים ואנשי חינוך מדעי בכירים ממקומות שונים בעולם, במטרה לקבוע את העקרונות שיעמדו בבסיס החינוך המדעי לכל…
לעמוד הפרקלמידה סטודנטיאלית בעזרת טלפונים ניידים – פרק 19
ד"ר ברק בר-זוהר משוחח על למידה סטודנטיאלית בעזרת טלפונים ניידים. הפרק של הפודקסט תו חינוך, עוסק במחקר של צ'י אנג'ווין ומאי אנג'ווין – Chi Nguyen…
לעמוד הפרקשיחה עם ד"ר ירון סלע על התמכרות למרשתת – אינטרנט – פרק 18
האינטרנט הוא דבר חיובי מאד ומהווה כלי חשוב מאד עבורנו בתחומים רבים, אך יש 2 נקודות בהן האינטרנט הופך להיות מזיק. ד"ר ברק בר-זוהר…
לעמוד הפרקפרק 8: על פער דיגיטלי (חלק ב') קולות הסטודנטים שנאבקים להישאר מחוברי.ם
איך נראים החיים (באופן כללי ובפרט בימי קורונה) בלי חיבור סלולרי יציב? מה המשמעות של נגישות או אוריינות נמוכה לכל התשתיות הדיגיטליות בשגרה ובמיוחד…
לעמוד הפרקשיחה עם פרופסור נמרוד אלוני – פרק 17
ד"ר אבי גרפינקל בשיחה עם פרופסור נמרוד אלוני, מרצה לחינוך בסמינר הקיבוצים, על המשנה החינוכית שלו, על הניסיון שלו בתחום החינוך.
לעמוד הפרקפרופסור אדם לפסטיין
"כיצד אפשר בהקשר הישראלי לערוך מחקר חינוכי רלוונטי ומסייע לאנשי חינוך שגם עומד באמות מידה מדעיות? לקחי המעבדה לחקר הפדגוגיה".
לעמוד הפרקריאיון עם פרופסור עמי וולנסקי – פרק 16
ד"ר אבי גרפינקל מראיין פרופ' עמי וולנסקי בעקבות צאת ספרו: "תלמידי האתמול, תלמידי המחר, שלושה גלים של רפורמות בעולם החינוך". הספר סוקר מאה שנים…
לעמוד הפרקהתפתחות הסימולציות בחינוך – פרק 15
ד"ר עמליה רן, מרכזת תוכן וידע בתוכנית הארצית למרכזי סימולציה ורכזת פורום מחקר בנושא סימולציות בחינוך, בשיחה עם פרופ' בנג'מין דוג'ר מאוניברסיטת סירקוס בארצות…
לעמוד הפרקפרק 7 – פער דיגיטלי בחינוך
איך נראים החיים (באופן כללי ובפרט בימי קורונה) בלי חיבור סלולרי יציב? מה המשמעות של נגישות או אוריינות נמוכה לכל התשתיות הדיגיטליות בשגרה ובמיוחד…
לעמוד הפרקנגד יצירתיות במערכת החינוך – פרק 14
מאמרים רבים נכתבו בשבח טיפוח היצירתיות והגיוון במערכת החינוך. מקובל לחשוב ושיש חשיבות רבה בחינוך ליצירתיות, גמישות מחשבתית ודימיון. האומנם? בפודקאסט שלפניכם, ד״ר אבי…
לעמוד הפרקהכשרה להוראת חינוך גופני בעידן מקוון – פרק 13
משבר הקורונה טלטל את שדה ההכשרה לחינוך גופני שנאלץ לעבור מהוראה פרונטאלית לווירטואלית. שכן, מדובר במקצוע פיזי במהותו אשר מצריך תזוזה במרחב ומאמץ תנועתי…
לעמוד הפרקתפקידם של נרטיבים בעיצוב התודעה הלאומית – פרק 12
תפקידם של נרטיבים בעיצוב התודעה הלאומית, בעקבות ספרה של פרופ' נורית גרץ: "שבויה בחלומותיה, מיתוסים בתרבות הישראלית".
לעמוד הפרקקבוצות כתיבה אקדמית בזום – פרק 2
חוקרות וחוקרים מצאו את עצמם בבדידות וקושי בהתגייסות לכתיבה אקדמית. פתרון מרתק שהועלה הינו קבוצות כתיבה אקדמית בזום.
לעמוד הפרקסטנדרטים מקצועיים להוראה מרחוק – פרק 3
ככל שלמידה מרחוק הופכת להיות נפוצה יותר, על המורים לנסות למצוא דרכים נוספות לייצר סביבת למידה יעילה עבור התלמידים.
לעמוד הפרקחינוך ביתי משולב – פרק 11
חינוך ביתי משולב הופך להיות פופולארי יותר, ובתקופת משבר הקורונה יכול להפוך לאופציה ריאלית ואף מתבקשת.
לעמוד הפרקמסגור מחדש
מסגור מחדש של סוגיה הוא למעשה הצעת פרספקטיבה חדשה להתבונן ולדון בה. הוא מעודד הרחבה והעמקה בהבנת הסוגיה ובחינת כיוונים חדשים להתבוננות. צפו בסרטון…
לעמוד הפרקייצוגים בהוראה
כיצד לעבוד עם ייצוגים על מנת לשפר את עבודתנו בכיתה? צפו בסרטון הקצר כדי להכיר את כללי האצבע של עבודה נכונה עם ייצוג למטרת…
לעמוד הפרקשאילת שאלות
כיצד להשתמש בשאלות על מנת לקדם הוראה אפקטיבית? ואילו טעויות אנחנו עושים שאנחנו שואלים שאלות? צפו בסרטון כדי ללמוד את העקרונות לקידום למידה ע"י…
לעמוד הפרקמשוב דיאלוגי
כיצד ניתן לחקור את הפרקטיקה וללמוד מתוך ההוראה בכיתות? כיצד ניתן לפרש מה קורה בשיעור ע"י זיהוי בעיות, הזדמנויות והצעת חלופות דיון, הכוללות יתרונות…
לעמוד הפרקפעולות למניעת התמכרות תלמידים למכשירים ניידים בבתי הספר – פרק 10
התמכרות דיגיטלית בקרב ילדים ומתבגרים בתקופת משבר הקורונה: האם וכיצד להגביל את זמן המסך של הילדים? למרבה הצער, הורים רבים מוותרים מראש, או מפסידים…
לעמוד הפרקיצירתיות – פרק 4
בפודקסט הזה מוגדרים אופנים וסוגים שונים של חשיבה, בעיקר חשיבה יצירתית או ביקורתית, ומוצגות דרכים מגוונות לטפחן בקרב תלמידים.
לעמוד הפרקעל רובוטים חברתיים ללמידת שפה – פרק 5
רובוטים חינוכיים מתוכנתים לסייע לתלמידים לרכוש שפה, תוך שימוש במנגנוני חיקוי של נורמות ואינטראקציות אנושיות. הרובוטים שונים ממערכות הנחייה ממוחשבות בזכות הימצאותם הפיזית לצד…
לעמוד הפרקהוראת פילוסופיה – פרק 8
המחקר הנוכחי מסכם את העמדות של מנהלי בתי ספר, מורים וגורמי הרשויות המקומיות באנגליה בעקבות הניסוי לשילוב פילוסופיה לתלמידים בבתי ספר. שיטת המחקר הייתה…
לעמוד הפרקאסטרטגיות להצלחת סטודנטים ומניעת נשירה מקורסים מקוונים – פרק 7
אחד הגורמים המרכזיים לנשירה מוגברת של סטודנטים מקורסים מקוונים הוא חוסר היכולת לחלק את הקשב בין המרצה, תכתובות הסטודנטים, המטלות ורשימות הקריאה. בנוסף, חלק…
לעמוד הפרקבריונות רשת כנגד מורים – פרק 9
בריונות רשת כגד מורים מוגדרת כמגוון רחב של אינטראקציות תקשורתיות מקוונת המיועדות להעליב, להטריד, להדיר ולגנוב זהות של מורים על ידי תלמידים. למרבה הצער,…
לעמוד הפרקחשיבה ביקורתית – פרק 6
רוטינת חשיבה נשמעת כמו עניין אפרורי ומשעמם הכרוך בחזרה מכנית על אותן פעולות ובאותו סדר, אך למעשה מדובר בטכניקה שמפתחת ומעודדת יצירתיות. בבית הספר…
לעמוד הפרקהוראת כתיבה – פרק 30
משרד החינוך האמריקאי הוציא דוח מיוחד ובו סדרת המלצות להוראת חיבור וכתיבה לתלמידי כיתות ו' עד י"ב. הדוח מציג המלצות שהאפקטיביות שלהן הוכחה במחקר…
לעמוד הפרקפרק 6 – מהייטק להוראה (חלק ב') עם אבי נתן
שיחה עם אבי נתן על המעבר מניהול בכיר במיקרוסופט ישראל להוראת מתמטיקה בתיכון ישראלי.
לעמוד הפרקסטודנטים חרדים במוסדות להשכלה גבוהה – פרק 1
הפודקסט מציג את העלייה החדה בשיעור השתתפותה של החברה החרדית במסגרות ההשכלה הגבוהה בישראל ובתוך כך מבקש לעמוד על האינטראקציה הקונפליקטואלית בין כמיהתן של…
לעמוד הפרקפרק 5 – מהייטק להוראה (חלק א'): מאחורי הקלעים של קליטת מוסבי הייטק בבית הספר
שיחה עם נחום חופרי, ראש מנהלת מהייטק להוראה, שהוא מגדיר כ-"מחלקת משאבי האנוש למוסבי ההייטק בישראל". נשמע ממנו מדוע הוקמה המנהלת ואיך תוכלו להיעזר…
לעמוד הפרקפרק 4 – לומדים על למידה מרחוק
רותי סלומון היא מהמומחיות שלומדות ומלמדות את נושא הלמידה מרחוק כבר יותר מ-20 שנה, וכמו חוקרת רעידות אדמה במדינה שבה זה נמצא מתחת לפני…
לעמוד הפרקפרק 3 – תלמידי דור הזד
הדיבור שלנו כמרצים ומורים על הדור שנולד לתוך הסמארטפון מתאפיין בהרבה מאד סטריאוטיפים: הם נרקסיסטיים, הם כל היום בטלפון, לא חברותיים, לא קוראים…
לעמוד הפרקפרק 2 – להטביע חותם חברתי-חינוכי
שיחה עם אסף בנר, ממייסדי חותם: המכשירים מורים עם כישורי מנהיגות ורצון לשינוי חברתי לעבודה בפריפריה החברתית-גיאוגרפית של ישראל.
לעמוד הפרקפרק 1 – פרסום והוצאה לאור של ספרות מחקר חינוך בעברית
שיחה של אוהבי ספר עם העורך הראשי של הוצאת מכון מופת, ד"ר דודו רוטמן. דיברנו על הסיפור של הקמת ההוצאה וממנו המשכנו לקו העריכתי…
לעמוד הפרק