כל המדיה

ספרות ילדים: היסטוריה, מבט ביקורתי והקשר ישראלי – פרק 75

ד"ר ברק בר-זוהר צולל אל מעמקי הנפש וההיסטוריה של ספרות הילדים ומשיב לשאלות הבאות: כיצד נוצרה ספרות הילדים? היכן התחילה? מהם המאפיינים שלה? ועוד…
לעמוד הפרק

פרק חמישי: על שיח חברתי ופוליטי בקהילה בזמן מלחמה, על חוסן ועל חיים משותפים

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם ענת יונה-עמדי, מנהלת תחום פיתוח מקצועי והכשרת מורים במרכז "אקורד" על קהילות חיים משותפים, על דרכי התמודדות עם שיח…
לעמוד הפרק

שיחה עם פרופ’ אורנה שץ אופנהיימר בנושא: הוראה חוצת תרבות – פרק 66

בפרק זה של תו חינוך, ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם פרופ' אורנה שץ אופנהיימר, על הנושא: הוראה חוצת גבולות.
לעמוד הפרק

שיחה עם ד”ר נטע ארנון שושני בנושא רגולציה לחינוך מיני – פרק 64

מדוע צריך לשלב חינוך למיניות מיטבית בתוך מוסדות להכשרת מורים? שיחה עם ד”ר נטע ארנון שושני בנושא רגולציה לחינוך מיני.
לעמוד הפרק

שיחה עם ערן ציובן בנושא טכנולוגיה ככלי לשינוי חינוכי – פרק 63

בפרק זה של תו חינוך, ד"ר דפנה גרנית-דגני משוחחת עם ערן ציובן, ערן ציובן, ראש ערוץ המו"פ לטכנולוגיה ולחדשנות בחינוך במכון מופ"ת בנושא: טכנולוגיה…
לעמוד הפרק

שיחה עם מועין פחראלדין ודר’ אור מרגלית, בנושא פורום חיים משותפים – פרק 62

מועין פחראלדין ודר' אור מרגלית מובילי פורום חיים משותפים, על פעולות אפקטיביות, זירות השפעה ותהליכי למידת עמיתים בינמכללתיים לקידום רב תרבותיות ודו קיום.
לעמוד הפרק

פרק רביעי: על למידה מהפרקטיקה בקהילות מורים ובכלל

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם ד"ר מיקי הוניג, מורה להיסטוריה וחברת צוות במכללת דוד ילין בירושלים ומורה בתיכון הניסויי ארגנטינה ובתיכון הישראלי למדעים ואומנויות…
לעמוד הפרק

פרק שלישי: על הסדרה וקהילות צללים

 ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם שבי גוברין, ראש הרשות להוראה חדשנית ומיטבית במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט ודוקטורנטית במחלקה לחינוך באוניברסיטת בר-אילן שחוקרת תהליכי הסדרה בקהילות…
לעמוד הפרק

פרק שני: על האופן בו משתלבות קהילות מקצועיות לומדות במארג הרחב של התפתחות מקצועית של מורים?

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם מפמ"רית ביולוגיה, הד"ר אירית שדה, ועם מפמ"רית קולנוע ותקשורת, הד"ר איבנה רטנר על האופן בו יותר ויותר תהליכי פיתוח…
לעמוד הפרק

פרק ראשון: על קהילות מקצועיות לומדות. מה זה בכלל? וכיצד מסייעות הקהילות לחבריהן להתפתח וללמוד יחד?

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם מנהלת מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת, ד"ר טלי ברגלס-שפירא, על השינויים שחלו בשנים האחרונות בעולם הלמידה המקצועית של…
לעמוד הפרק

הדרכים הלא נכונות לעורר עניין בקרב תלמידים – פרק 36

מורים, כותבי ספרי לימוד ומפתחי קורסים מחפשים דרכים לעורר עניין בקרב לומדים בתקווה שהדבר יסייע למעורבות מתמשכת ולהעמקת הלמידה. כדי לעשות זאת הם עשויים…
לעמוד הפרק

שילוב מורות פלסטיניות-ישראליות בבתי ספר יהודיים – פרק 35

על רקע המחסור החמור במורים, גובר שילובן של מורות פלסטיניות-ישראליות בבתי ספר יהודיים. לפי, ד"ר וורוד ג'יוסי, למרות שרוב המורות מתחילות ללמד בבתי ספר יהודיים…
לעמוד הפרק

חדשנות בחינוך, שיחה עם פרופ' מירי ימיני – פרק 29

שיחה מרתקת ומעשירה על חדשנות בחינוך. פרופ' חברה ביה"ס לחינוך באוניברסיטת ת"א, המתמחה בחינוך ליזמות, בחדשנות במערכת החינוך, בבתי ספר חדשניים ובהיבטים גלובליים בחינוך.
לעמוד הפרק

תוכנית חדשה להוראת מוזיקה בבית-הספר – פרק 28

מתוך שאיפה לשלב מגמות אמנותיות בתוכנית הלימודים, התזמורת הסימפונית של פיניקס יצרה תוכנית מוזיקלית-לימודית עבור ילדי הגנים, תלמידי א'-י"ב וצוותי ההוראה באריזונה, ארה"ב.
לעמוד הפרק

תמיכה בבריאותם הנפשית של המורים במהלך משבר הקורונה – פרק 26

במהלך משבר הקורונה, מידות הלחץ, המתח, החרדה והפניקה של המורים נוסקים, בזמן שהמורל והמוטיבציה צונחים. מדובר בשילוב מסוכן שעלול להוביל לשחיקה, לעזיבה ולנשירה. לכן,…
לעמוד הפרק

טכנולוגיות מידע ותקשורת בהכשרה להוראה: מחנות לימוד ושיתוף עמיתים – פרק 24

האם יש הבדל משמעותי בין תלמידים שזכו במלגת לימוד לבתי ספר פרטיים, לבין אלה שלא זכו בה, בשיעורי ההרשמה למכללות? על כך בפרק של…
לעמוד הפרק

אתגרים של מורות, גננות ומטפלות בקידום אורח חיים בריא בגילאי 8-4 – פרק 22

אורח חיים בריא מתחיל בגיל צעיר. אולם, למרבה הצער, יותר מ-80% מילדי ארה"ב אינם אוכלים את כמות הירקות והפירות המומלצת על ידי משרד הבריאות,…
לעמוד הפרק

עבודה קבוצתית: מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות – פרק 21

ד"ר ברק בר-זוהר משוחח על עבודה קבוצתית, מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות. פרק הפודקסט תו חינוך, עוסק במחקר רייצ'ל לוטן ואליזבת' כהן- Rachel Lotan, Elizabeth…
לעמוד הפרק

עקרונות ורעיונות גדולים בחינוך מדעי – פרק 20

הפרק שלפנינו, עוסק בדו"ח מיוחד שחיברו 10 מדענים ואנשי חינוך מדעי בכירים ממקומות שונים בעולם, במטרה לקבוע את העקרונות שיעמדו בבסיס החינוך המדעי לכל…
לעמוד הפרק

פרק 8: על פער דיגיטלי (חלק ב') קולות הסטודנטים שנאבקים להישאר מחוברי.ם

איך נראים החיים (באופן כללי ובפרט בימי קורונה) בלי חיבור סלולרי יציב? מה המשמעות של נגישות או אוריינות נמוכה לכל התשתיות הדיגיטליות בשגרה ובמיוחד…
לעמוד הפרק

נגד יצירתיות במערכת החינוך – פרק 14

מאמרים רבים נכתבו בשבח טיפוח היצירתיות והגיוון במערכת החינוך. מקובל לחשוב ושיש חשיבות רבה בחינוך ליצירתיות, גמישות מחשבתית ודימיון. האומנם? בפודקאסט שלפניכם, ד״ר אבי…
לעמוד הפרק

מסגור מחדש

מסגור מחדש של סוגיה הוא למעשה הצעת פרספקטיבה חדשה להתבונן ולדון בה. הוא מעודד הרחבה והעמקה בהבנת הסוגיה ובחינת כיוונים חדשים להתבוננות. צפו בסרטון…
לעמוד הפרק

ייצוגים בהוראה

כיצד לעבוד עם ייצוגים על מנת לשפר את עבודתנו בכיתה? צפו בסרטון הקצר כדי להכיר את כללי האצבע של עבודה נכונה עם ייצוג למטרת…
לעמוד הפרק

שאילת שאלות

כיצד להשתמש בשאלות על מנת לקדם הוראה אפקטיבית? ואילו טעויות אנחנו עושים שאנחנו שואלים שאלות? צפו בסרטון כדי ללמוד את העקרונות לקידום למידה ע"י…
לעמוד הפרק

משוב דיאלוגי

כיצד ניתן לחקור את הפרקטיקה וללמוד מתוך ההוראה בכיתות? כיצד ניתן לפרש מה קורה בשיעור ע"י זיהוי בעיות, הזדמנויות והצעת חלופות דיון, הכוללות יתרונות…
לעמוד הפרק

פעולות למניעת התמכרות תלמידים למכשירים ניידים בבתי הספר – פרק 10

התמכרות דיגיטלית בקרב ילדים ומתבגרים בתקופת משבר הקורונה: האם וכיצד להגביל את זמן המסך של הילדים? למרבה הצער, הורים רבים מוותרים מראש, או מפסידים…
לעמוד הפרק

על רובוטים חברתיים ללמידת שפה – פרק 5

רובוטים חינוכיים מתוכנתים לסייע לתלמידים לרכוש שפה, תוך שימוש במנגנוני חיקוי של נורמות ואינטראקציות אנושיות. הרובוטים שונים ממערכות הנחייה ממוחשבות בזכות הימצאותם הפיזית לצד…
לעמוד הפרק

אסטרטגיות להצלחת סטודנטים ומניעת נשירה מקורסים מקוונים – פרק 7

אחד הגורמים המרכזיים לנשירה מוגברת של סטודנטים מקורסים מקוונים הוא חוסר היכולת לחלק את הקשב בין המרצה, תכתובות הסטודנטים, המטלות ורשימות הקריאה. בנוסף, חלק…
לעמוד הפרק

סטודנטים חרדים במוסדות להשכלה גבוהה – פרק 1

הפודקסט מציג את העלייה החדה בשיעור השתתפותה של החברה החרדית במסגרות ההשכלה הגבוהה בישראל ובתוך כך מבקש לעמוד על האינטראקציה הקונפליקטואלית בין כמיהתן של…
לעמוד הפרק

פרק 5 – מהייטק להוראה (חלק א'): מאחורי הקלעים של קליטת מוסבי הייטק בבית הספר

שיחה עם נחום חופרי, ראש מנהלת מהייטק להוראה, שהוא מגדיר כ-"מחלקת משאבי האנוש למוסבי ההייטק בישראל". נשמע ממנו מדוע הוקמה המנהלת ואיך תוכלו להיעזר…
לעמוד הפרק
תפריט