כל המדיה

שילוב מורות פלסטיניות-ישראליות בבתי ספר יהודיים – פרק 35

על רקע המחסור החמור במורים, גובר שילובן של מורות פלסטיניות-ישראליות בבתי ספר יהודיים. לפי, ד"ר וורוד ג'יוסי, למרות שרוב המורות מתחילות ללמד בבתי ספר יהודיים…
לעמוד הפרק

חדשנות בחינוך, שיחה עם פרופ' מירי ימיני – פרק 29

שיחה מרתקת ומעשירה על חדשנות בחינוך. פרופ' חברה ביה"ס לחינוך באוניברסיטת ת"א, המתמחה בחינוך ליזמות, בחדשנות במערכת החינוך, בבתי ספר חדשניים ובהיבטים גלובליים בחינוך.
לעמוד הפרק

תוכנית חדשה להוראת מוזיקה בבית-הספר – פרק 28

מתוך שאיפה לשלב מגמות אמנותיות בתוכנית הלימודים, התזמורת הסימפונית של פיניקס יצרה תוכנית מוזיקלית-לימודית עבור ילדי הגנים, תלמידי א'-י"ב וצוותי ההוראה באריזונה, ארה"ב.
לעמוד הפרק

תמיכה בבריאותם הנפשית של המורים במהלך משבר הקורונה – פרק 26

במהלך משבר הקורונה, מידות הלחץ, המתח, החרדה והפניקה של המורים נוסקים, בזמן שהמורל והמוטיבציה צונחים. מדובר בשילוב מסוכן שעלול להוביל לשחיקה, לעזיבה ולנשירה. לכן,…
לעמוד הפרק

טכנולוגיות מידע ותקשורת בהכשרה להוראה: מחנות לימוד ושיתוף עמיתים – פרק 24

האם יש הבדל משמעותי בין תלמידים שזכו במלגת לימוד לבתי ספר פרטיים, לבין אלה שלא זכו בה, בשיעורי ההרשמה למכללות? על כך בפרק של…
לעמוד הפרק

עבודה קבוצתית: מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות – פרק 21

ד"ר ברק בר-זוהר משוחח על עבודה קבוצתית, מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות. פרק הפודקסט תו חינוך, עוסק במחקר רייצ'ל לוטן ואליזבת' כהן- Rachel Lotan, Elizabeth…
לעמוד הפרק

עקרונות ורעיונות גדולים בחינוך מדעי – פרק 20

הפרק שלפנינו, עוסק בדו"ח מיוחד שחיברו 10 מדענים ואנשי חינוך מדעי בכירים ממקומות שונים בעולם, במטרה לקבוע את העקרונות שיעמדו בבסיס החינוך המדעי לכל…
לעמוד הפרק

פרק 8: על פער דיגיטלי (חלק ב') קולות הסטודנטים שנאבקים להישאר מחוברי.ם

איך נראים החיים (באופן כללי ובפרט בימי קורונה) בלי חיבור סלולרי יציב? מה המשמעות של נגישות או אוריינות נמוכה לכל התשתיות הדיגיטליות בשגרה ובמיוחד…
לעמוד הפרק

נגד יצירתיות במערכת החינוך – פרק 14

מאמרים רבים נכתבו בשבח טיפוח היצירתיות והגיוון במערכת החינוך. מקובל לחשוב ושיש חשיבות רבה בחינוך ליצירתיות, גמישות מחשבתית ודימיון. האומנם? בפודקאסט שלפניכם, ד״ר אבי…
לעמוד הפרק

מסגור מחדש

מסגור מחדש של סוגיה הוא למעשה הצעת פרספקטיבה חדשה להתבונן ולדון בה. הוא מעודד הרחבה והעמקה בהבנת הסוגיה ובחינת כיוונים חדשים להתבוננות. צפו בסרטון…
לעמוד הפרק

ייצוגים בהוראה

כיצד לעבוד עם ייצוגים על מנת לשפר את עבודתנו בכיתה? צפו בסרטון הקצר כדי להכיר את כללי האצבע של עבודה נכונה עם ייצוג למטרת…
לעמוד הפרק

שאילת שאלות

כיצד להשתמש בשאלות על מנת לקדם הוראה אפקטיבית? ואילו טעויות אנחנו עושים שאנחנו שואלים שאלות? צפו בסרטון כדי ללמוד את העקרונות לקידום למידה ע"י…
לעמוד הפרק

משוב דיאלוגי

כיצד ניתן לחקור את הפרקטיקה וללמוד מתוך ההוראה בכיתות? כיצד ניתן לפרש מה קורה בשיעור ע"י זיהוי בעיות, הזדמנויות והצעת חלופות דיון, הכוללות יתרונות…
לעמוד הפרק

פעולות למניעת התמכרות תלמידים למכשירים ניידים בבתי הספר – פרק 10

התמכרות דיגיטלית בקרב ילדים ומתבגרים בתקופת משבר הקורונה: האם וכיצד להגביל את זמן המסך של הילדים? למרבה הצער, הורים רבים מוותרים מראש, או מפסידים…
לעמוד הפרק

על רובוטים חברתיים ללמידת שפה – פרק 5

רובוטים חינוכיים מתוכנתים לסייע לתלמידים לרכוש שפה, תוך שימוש במנגנוני חיקוי של נורמות ואינטראקציות אנושיות. הרובוטים שונים ממערכות הנחייה ממוחשבות בזכות הימצאותם הפיזית לצד…
לעמוד הפרק

אסטרטגיות להצלחת סטודנטים ומניעת נשירה מקורסים מקוונים – פרק 7

אחד הגורמים המרכזיים לנשירה מוגברת של סטודנטים מקורסים מקוונים הוא חוסר היכולת לחלק את הקשב בין המרצה, תכתובות הסטודנטים, המטלות ורשימות הקריאה. בנוסף, חלק…
לעמוד הפרק

סטודנטים חרדים במוסדות להשכלה גבוהה – פרק 2

הפודקסט מציג את העלייה החדה בשיעור השתתפותה של החברה החרדית במסגרות ההשכלה הגבוהה בישראל ובתוך כך מבקש לעמוד על האינטראקציה הקונפליקטואלית בין כמיהתן של…
לעמוד הפרק

פרק 5 – מהייטק להוראה (חלק א'): מאחורי הקלעים של קליטת מוסבי הייטק בבית הספר

שיחה עם נחום חופרי, ראש מנהלת מהייטק להוראה, שהוא מגדיר כ-"מחלקת משאבי האנוש למוסבי ההייטק בישראל". נשמע ממנו מדוע הוקמה המנהלת ואיך תוכלו להיעזר…
לעמוד הפרק
תפריט