תקציר:
מה ההבדל בין דוגמה אישית לבין אישיות לדוגמה? הסרטון מדגים את ההבדל בין דוגמה אישית לבין אישיות לדוגמה, ומסביר כיצד מידת ההלימה בין הערכים והפעולות בונה אמון ואותנטיות. כך, אישיות לדוגמה פירושה לגלם את התכונות וההתנהגויות שאנחנו רוצים לעורר אצל אחרים והיא מעוררת השראה.
מידע נוסף:
להרחבת הידע בנושא הכשרת צוותים חדשים במרכזי סימולציות
מסמך זה נותן התבוננות רחבה על תכנית הסימולציות בחינוך ומציג את מטרותיה, את סל מיומנויות התקשורת הנדרש לניהול קונפליקטים, מהו תפקיד המנחה ועוד.
להרחבת הידע בנושא סימולציות מקוונות
נייר עבודה זה מציג מודלים שונים של סימולציה מקוונת, הפועלים לפי עקרונות ה“קול קורא“ של משרד החינוך לקיום סדנאות סימולציה בחינוך.
מטרת המסמך היא להציג בפני מקבלי החלטות ובעלי עניין תוכנית פעולה לשימוש בסימולציה מקוונת כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין-אישית בקרב מתכשרים להוראה ואנשי החינוך הלומדים ומלמדים מרחוק, וכן לקידום למידה חברתית-רגשית גם באמצעי מקוון זה.
להרחבת הידע בנושא המהות של סדנת סימולציה בעת דחק ומצוקה
במסמך זה מוצעים קווים מנחים להרחבה מקצועית המתייחסת לתוכן המחובר להוויה הכללית ולאווירת הדחק השורה על כולנו בימים של המלחמה, שדרכם אנו מבקשים להוביל סדנת סימולציה.
לצפייה בפעילויות "שמים דגש" לקידום מיומנויות SEL
תבנית ליצירת פעילויות מקדמות למידה חברתית-רגשית המאפשרת הבניה רגשית לצד הבניה קוגניטיבית, תוך כדי חשיבה רפלקטיבית על התהליך. למידה הוליסטית כזו מסייעת לתלמידים לפתח אינטליגנציה רגשית וחוסן, תוך טיפוח של כישורי פתרון בעיות ויכולת להתמודד עם מצבי דחק. התבנית נוצרה על ידי אנשי חינוך באקדמיה בהשראת עבודתה של פרופ' סטפני ג'ונס והצוות שלה מאוניברסיטת הרווארד.
https://mofet.macam.ac.il/unit-blog/rolplay/
לאסופת חומרים בנושא חוסן
https://mofet.macam.ac.il/wp-content/uploads/2023/11/%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94.pdf