לילדים יש לפעמים רעיונות טובים יותר מאשר למבוגרים, משום שהמוחות שלהם חדשים והתפיסות שלהם רעננות ובלתי מקובעות (Birkett 2011).
הסביבה הפיסית בבית הספר יכולה לעודד את חשיבת התלמידים, למשל חדרים אטומים לרעשים מבחוץ או רצפות המכוסות בשטיחים עבים ורכים שאפשר להלך עליהם בגרביים או בנעלי בית ובכך למנוע רעשים מסיחי דעת. המחקר מצא כי בסביבה נטולת נעליים פוחתות בעיות המשמעת ועולים הציונים (Pells 2016). בפודקסט הזה מוגדרים אופנים וסוגים שונים של חשיבה, בעיקר חשיבה יצירתית או ביקורתית, ומוצגות דרכים מגוונות לטפחן בקרב תלמידים.