מאמר זה סקר 102 מחקרים בנושא שימוש ברובוטים כמורי שפה בגיל הרך, ביסודי, בחטיבה, בתיכון ובקרב מבוגרים. הוא דן בהשפעות, ביתרונות, במגבלות ובעתיד של תחום זה, תוך התייחסות ללמידת אוצר מילים, דקדוק, קריאה, דיבור ושפת סימנים ולזיקה בין האדם לבין המכונה ויכולת הרובוט להגביר מוטיבציה.
בזמן שסוגי טכנולוגיה אחרים, כמו לוחות כיתה אינטראקטיביים, בלוגים ועולמות וירטואליים, לא נמצאו כמגבירי מוטיבציה, נמצא שרובוטים יכולים להשפיע לחיוב על המוטיבציה של התלמידים בכיתות א'-י"ב, ואף לשכלל את אסטרטגיות הלמידה שלהם.