ד"ר אבי גרפינקל

הבעייתיות של מתן ציונים במערכת ההשכלה הגבוהה – פרק 45

  1. ראשי
  2. תו חינוך
  3. הבעייתיות של מתן ציונים במערכת ההשכלה הגבוהה – פרק 45

!אוהב את הפוסט? שתף עם חברים

לפריט בפורטל מס"ע

ד"ר אבי גרפינקל, על הבעייתיות של מתן ציונים במערכת ההשכלה הגבוהה.
פרק "תו חינוך" שלפנינו מבוסס  על המאמר של חוקר החינוך Stuart Tannock.

מטרת מאמר זה היא לקרוא לשיח ביקורתי אודות אידיאל ההשכלה הגבוהה הציבורית ולחשיבה על אלטרנטיבה אפקטיבית למודל הניאו-ליברלי השולט כיום באוניברסיטאות. ספציפית, המאמר מבקש לטעון כי ערעור על המקום המרכזי שיש להערכה מבוססת ציונים בהשכלה הגבוהה הוא מרכיב חיוני בפיתוח המודל האידיאלי של האוניברסיטה הציבורית.
  • עיקרי הדברים:
  • ההשכלה הגבוהה הציבורית מבקשת לטפח הוגים ביקורתים, רפלקסיבים, עצמאים ודמוקרטים.
  • ההערכה מבוססת הציונים, הדומיננטית כיום בהשכלה הגבוהה, אינה משרתת מטרות אלה, ולמעשה מנוגדת להן.
  • הערכה זו מקדמת פסיביות וציות בקרב לומדים, פוגעת במוטיבציות הפנימיות שלהם ומקדמת מניעים חיצוניים ללמידה.
  • היא מערערת את תחושת הסולידריות הקולקטיבית והאחריות ההדדית בין הלומדים תוך קידום אינדיבידואליזם תחרותי.
  • יש לקשר את השינוי במנגנוני ההערכה והמדידה לשינויים במגוון רחב של מבנים אחרים באוניברסיטה על מנת שלא יהיה זה שינוי קוסמטי בלבד.

 

Tannock, S. (2017). No grades in higher education now! Revisiting the place of graded assessment in the reimagination of the public university, Studies in .Higher Education, 42(8), 1345-1357

אולי מעניין אותך גם?

תפריט