ד"ר אבי גרפינקל

הדרכים הלא נכונות לעורר עניין בקרב תלמידים – פרק 36

  1. ראשי
  2. תו חינוך
  3. הדרכים הלא נכונות לעורר עניין בקרב תלמידים – פרק 36

!אוהב את הפוסט? שתף עם חברים

קישור לפורטל מס"ע

ד"ר אבי גרפינקל, על הדרכים הלא נכונות לעורר עניין בקרב תלמידים

מורים, כותבי ספרי לימוד ומפתחי קורסים מחפשים דרכים לעורר עניין בקרב לומדים בתקווה שהדבר יסייע למעורבות מתמשכת ולהעמקת הלמידה.

כדי לעשות זאת הם עשויים לעשות שימוש באנקדוטות, הומור, תמונות והפניות לתרבות הפופ במטרה "לפתות" את הלומדים וללכוד את תשומת ליבם.

בניגוד לדעה הרווחת, יצירת עניין מסוג זה עלולה לעכב את הלמידה של תכני הליבה ולחבל בוויסות של תהליכיה.

יש לעודד מורים לבחון דרכים לעקוף את הסיכונים של יצירת עניין מסוג זה בהוראה של נושא חדש.

חשוב לסייע לתלמידים להיות מודעים לרמת הידע שלהם בנושא הנלמד.

יש להעלות את המודעות של תלמידים לתופעה של ביטחון יתר באשר לביצועי למידה.

מומלץ להכשיר את המורים לסייע לתלמידיהם לפתח עניין אישי בנושא הנלמד תוך גילוי המשמעות האישית שיש לנושא עבורם.

 

אולי מעניין אותך גם?

תפריט