הרמוניה בחינוך
מתוך שאיפה לשלב מגמות אמנותיות בתוכנית הלימודים, התזמורת הסימפונית של פיניקס יצרה תוכנית מוזיקלית-לימודית עבור ילדי הגנים, תלמידי א'-י"ב וצוותי ההוראה באריזונה, ארה"ב.
שם התוכנית הינו: Mind over Music והיא מתקיימת אחת לחודש, לאורך שנת הלימודים. התוכנית מפגישה בין מוזיקאים מקצוענים לבין גננות, תלמידים ומורים מתוך כוונה לחשוף תלמידים לעולם הפילהרמוני, לסייע לאנשי חינוך להכין מערכי שיעור מוזיקליים ולזהות כישרונות צעירים.
מפגשים מהסוג הזה עשויים לסייע לגננות ולמורים מבחינת ידע, תכנון, הגשה ושמיעה, להניע ילדים ותלמידים להתעניין במוזיקה, לשמור על רמה נאותה של הוראה מוזיקלית בבתי הספר ולחזק את קשרי בתי הספר עם הקהילה.
מעבר לכך, תוכנית כזו יכולה להוות מודל עבור שילוב של מגמות אמנותיות בבית ספר ואף להעניק השראה למוסדות תרבות נוספים, כמו מוזיאונים, מועדוני ספורט ותיאטראות, לכונן שותפויות הדדיות עם מוסדות חינוכיים.
Kaplan, M. (2017). Orchestrating a new approach to learning. Phi Delta Kappan, 98, 7, 23-29