ד"ר ברק בר-זוהר

יוזמה לקידום לימודי שלום בתואר ראשון בחינוך – פרק 32

  1. ראשי
  2. תו חינוך
  3. יוזמה לקידום לימודי שלום בתואר ראשון בחינוך – פרק 32

!אוהב את הפוסט? שתף עם חברים

קישור לפורטל מס"ע

ד"ר ברק בר-זוהר, על יוזמה לקידום לימודי שלום בתואר ראשון בחינוך

חינוך לשלום מוגדר כאמצעי פדגוגי לרכישת ידע, לפיתוח ערכים ולהקניית מיומנויות אישיות, חברתיות ופוליטיות ליישוב סכסוכים. בזרם חינוכי זה לומד ומתנסה הפרט בתהליכים הבאים:

  1. התמודדות עם מידע טעון מבחינה גזעית, דתית, לאומית או אידיאולוגית;
  2. הבנת שורשי ונגעי תופעת האלימות;
  3. למידה על החשיבות של חתירה לשלום;
  4. ויסות רגשות, התרחקות ממריבות והפחתת אגרסיות;
  5. קידום זכויות אדם.

חוקרי חינוך מסכימים כי לימודי שלום יכולים לתרום לסטודנטים להוראה ולעתיד החברה. לאור העובדה שסטודנטים לחינוך הינם מורי ומחנכי העתיד, הנחלה והטמעה של ערכי שלום עשויה להיות חשובה כפליים. בתוך כך, לימודי שלום אינם מסתכמים בהעברת מידע בלבד. אלא, חשוב להוביל את מורי העתיד להתעמק בסוגיות כמו אי-שוויון מגדרי, אפליה, גזענות, יישוב סכסוכים וחינוך לאזרחות. לשם כך, על מוסדות ההכשרה האקדמיים יהיה לקדם התמחויות, סדנאות, סמינרים, כנסים ומסלולי לימוד בהם יועלו לדיון רעיונות כמו גזענות, זכויות אדם, מלחמה ושלום ושוויון.

אולי מעניין אותך גם?

תפריט