ד"ר ברק בר-זוהר

עבודה קבוצתית: מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות – פרק 21

  1. ראשי
  2. תו חינוך
  3. עבודה קבוצתית: מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות – פרק 21

!אוהב את הפוסט? שתף עם חברים

קישור לסיכום בפורטל מס"ע.

ד"ר ברק בר-זוהר משוחח על עבודה קבוצתית, מערך אסטרטגי לכיתות הטרוגניות.

פרק הפודקסט תו חינוך, עוסק במאמר רייצ'ל לוטן ואליזבת' כהן- Rachel Lotan, Elizabeth Cohen.

מבית הספר היסודי ועד ספסלי האוניברסיטאות, עבודת צוות מיטבית מתרחשת תחת התנאים הבאים:

1) חבורת תלמידים עובדת למען מטרה משותפת וברורה;

2) הקבוצה קטנה מספיק כך שכל חבר יוכל לתרום להשגת היעד;

3) התלמידים עובדים ללא צורך בהשגחה צמודה;

4) הקבוצה מחולקת באופן גמיש והטרוגני, תוך הימנעות מחלוקה לרמות על בסיס ציונים, כזו שמבליטה ומחריפה פער בין מתקדמים לבין נשרכים מאחור.

האצלת סמכויות

בפועל, בין אם הקבוצה הגשימה את יעדיה במלואם ובין אם לאו, המורה מעניק להם מסמכותו. האצלת הסמכות הזו מחזקת ומחדדת את אחריותם, עצמאותם ואת יכולת קבלת ההחלטות שלהם.

חברות ותלות הדדית

הדינמיקה הקבוצתית יכולה להניע תלמידים, שבימי שגרה מסתפקים בביצוע המוטל עליהם או מפגינים אדישות, להיות אקטיביים, להגיב לחבריהם, להרשים אותם, לסייע להם, והכי חשוב: לא לאכזב אותם.

חשיבות אופי המטלה

כדי שהתלמידים יתקשרו ביניהם ואף יתנסו בסיעור מוחין, כדאי להציע מטלה יוצאת דופן שמצריכה פיצוח של סוגיה מורכבת או התחבטות בדילמה קשה.

מגבלות

עבודת צוות עלולה ליצור בעיות בתחומי הקשב, המשמעת וחלוקת הזמן. ניתן להתגבר על המכשולים הללו בעזרת תכנון קפדני של מערך השיעור וטיפוח היכולת התקשורתית-קבוצתית של התלמידים לאורך השנה.

אולי מעניין אותך גם?

תפריט