ד"ר ברק בר-זוהר

תרומת סיפורי היסטוריה של מדע לתלמידים – פרק 52

  1. ראשי
  2. תו חינוך
  3. תרומת סיפורי היסטוריה של מדע לתלמידים – פרק 52

!אוהב את הפוסט? שתף עם חברים

לפריט בפורטל מס"ע

ד"ר ברק בר-זוהר, על תרומת סיפורי היסטוריה של מדע לתלמידים.

שימוש בסיפורים ככלי פדגוגי נעשה רבות במקצועות הומאניים, אך הרבה פחות בתחומים המדעיים. אולם, מבט מעמיק מגלה שבכוחם לפשט את החומר הנלמד עבור תלמידי כיתות ד'-ח'. למעשה, סיפורים מעולם ההיסטוריה של המדע מציגים לתלמידים נתונים מדעיים ככאלו שהושגו על ידי אינדיבידואלים סקרנים שחוו תהליכים של אכזבות, ביקורות, מכשולים והצלחה.

לפי מאמר מסקרן מכתב העת International Journal of Instruction, סיפורים היסטוריים מאפשרים למורי מדעים להציג רעיונות בצורה קליטה, עוזרים לתלמידים להגביר ריכוז ולגלות עניין, משפרים את דימויו של מקצוע המדעים ואף מסוגלים לקרב בין המורה לבין תלמידיו. למעשה, תיווך חומרים מדעיים בעזרת סיפורים מקל על התלמידים להבין שהמדע אינו מסה של עובדות וחוקים. אלא, תחום מסקרן ומאתגר שיש לו קשר ישיר לחיי היומיום.

מקור:

Lacin-Simsek, C. (2019). What can stories on history of science give to students? thoughts of science teachers candidates. International Journal of Instruction, 12, 1, 99-112

אולי מעניין אותך גם?

ספרות ילדים: היסטוריה, מבט ביקורתי והקשר ישראלי – פרק 75

ד"ר ברק בר-זוהר צולל אל מעמקי הנפש וההיסטוריה של ספרות הילדים ומשיב לשאלות הבאות: כיצד נוצרה ספרות הילדים? היכן התחילה? מהם המאפיינים שלה? ועוד…
לעמוד הפרק
תפריט